Bli medlem på 1-2-3

- VIPPS 300 kroner til 450045

- SMS "nymedlem AP" til 2077

- Kontonummer 7874.06.27677

VIKTIG: Husk å refere til navn ved betaling slik at vi får registrert betalingen på deg/den det gjelder - uavhengig av betalingsmetoden du benytter. Har du medlemsnummeret ditt, sett også det i meldingsfeltet.

Medlemskapet koster 300 kroner pr år hvis du er i arbeid. For pensjonister, studenter, skolelever, arbeidsledige, trygdede og andre som er uten arbeid, er prisen 150 kroner pr år.

Våre hjertesaker

- Være garantisten for ny skole på Aursmoen

- Starte byggingen av nye barnehager på Aurskog og Bjørkelangen

- Styrke bemanningen i barnehagene og i eldreomsorgen. Øke lærertettheten

- Flere lærlinger, lokale arbeidsplasser og hele og faste stillinger

- Bygge omsorgsboliger på Hemnes, Rømskog og Aurskog

- Gratis skolemat på ungdomstrinnet og SFO for førsteklassinger

Vår visjon

Aurskog-Høland Arbeiderparti vil forme nye Aurskog-Høland kommune. To kommuner blir til en, og vi skal ha levende bygder i vår nye kommune. Vi skal ha et godt tjenestetilbud i lokalsamfunnene våre. Fremtidens velferdstjenester skal driftes av kommunale eller ideelle aktører.

Arbeid til alle vil alltid være en av våre fanesaker. Aurskog-Høland Arbeiderparti ønsker å verne om dagens arbeidsplasser og legge forholdene til rette for flere lokale arbeidsplasser. Vi ønsker et arbeidsliv for alle med gode lønns-, pensjons- og arbeidsvilkår. Hele og faste stillinger skal være hovedregelen, ikke unntaket. Derfor har vi som mål at Aurskog-Høland skal bli en heltidskommune.

Kampen for ny Glommakryssing vil fortsette helt til ny bru er på plass. Vi kjemper videre for høyhastighetstog over Bjørkelangen. Dette har stor betydning for utvikling i og utenfor Aurskog-Høland. Folkehelse skal være en av hovedprioriteringene de neste fire årene. Vi må legge til rette for et folkehelsearbeid som fokuserer på forebyggende og helsefremmende tiltak for innbyggerne våre.

Eiendomsskatten skal ligge på samme nivå som i dag (2 promille). Ved å beholde eiendomsskatten kan det kommunale tilbudet i de ulike bygdene opprettholdes og videreutvikles, og vi kan gjennomføre hjertesakene innenfor forsvarlige økonomiske rammer.