Våre politikere

Kommunestyret

• Roger er enhetsleder for Livsmestringsenheten i Aurskog-Høland kommune, og var ordfører fra 2015 til 2019. Han er Akershus Arbeiderpartis 14. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Steinar bor på Løken og jobber som rådgiver for Arbeiderpartiets stortingsgruppe. Han er leder av Aurskog-Høland Arbeiderparti og har vært folkevalgt i åtte år. Han er inne i sin andre periode som kommunestyrerepresentant og første periode som medlem av formannskapet. Hjertesaken til Steinar er en bedre logopedtjeneste for alle, utvikling av Løken som tettsted, et bedre busstilbud og et anstendig arbeidsliv for alle. Steinar er vår fylkestingskandidat til fylkestinget i Akershus og står på 10. plass.

• Tommy bor på Setskog. Han jobber som trafikkoperatør i Statens vegvesen. Sitter i dag i sin andre periode som Kommunestyrerepresentant og sin første periode i Formannskapet. Tommy er også nestleder i Rømskog og Setskog Arbeiderlag

• Marianne Lindahl

• Hedda Holtet

Jeg ble med i Arbeiderpartiet fordi jeg er utrolig takknemlig for den oppveksten jeg har hatt i kommunen, og ønsker å engasjere meg i videre utvikling. Min hjertesak er at kommunen skal være et attraktivt sted for oss unge å slå oss ned. Derfor ønsker jeg å jobbe for flere aktivitetstilbud for barn og unge, videreutvikling av arbeidsplasser, samt et bedre kollektivtilbud til de ytre delene av kommunen. Jeg ønsker at Aurskog-Høland skal forbli den kjente, trygge og romslige kommunen vi alle kjenner og elsker.

• Inger Marie Lien

• Ragnar bor på Bjørkelangen. Jobber i Aurskog-Høland kommune som daglig leder i frivilligsentralen og med kulturvern. Ragnar er i sin andre periode som Kommunestyrerepresentant, han er nestleder i Utvalg for Oppvekst og utdanning. Ragnar har et hjerte for skolepolitikken men så klart frivilligheten interesserer han. Andre interesserer er Ælje og rådyrjakt. Ragnar er gift med Ingvild og har datteren Juliane som også er engasjert i politikk. Ragnar har bodd hele sitt liv på Bjørkelangen og er fornøyd når han ser siloen.

• Linda Stalheim

Linda bor på Hemnes. Hun har to barn på 16 og 17 år. Hun jobber som pedagogisk leder i Bråtebakken barnehage i Aurskog-Høland kommune. Linda stiller til valg for første gang, og brenner for psykisk helse, barnehage- og skolepolitikk.

• Stein bor på Løken og jobber på Wavin. Stein har i forrige periode vært med i Kommunestyret og formannskapet. Denne perioden er han representant i Kommunestyret og leder i Utvalg for Kultur og medvirkning. Hjertesakene er samferdsel og arbeidsliv. Stein sitter i styret og er valgkampleder.

• Inger er pensjonist og bor på Bjørkelangen, opprinnelig fra Oslo. I 2015 ble Inger valgt inn i kommunestyret og sitter nå i sin andre periode. I tillegg er hun representant i Utvalget for Helse og Livsmestring. Inger brenner ekstra for eldreomsorg og frivillighet. Inger er også nestleder i styret i kommunepartiet.

• Roar bor på Rømskog. Jobber i Aurskog-Høland kommune som Økonomi- og Innkjøps-konsulent. Roar har lang fartstid i Arbeiderpartiet. Tidligere sittet i kommunestyret, formannskapet, Teknisk hovedutvalg og Utvalg for Oppvekst og omsorg. Sitter nå som styremedlem (med ansvar for nettsiden)i Aurskog-Høland Ap. Er også leder i Rømskog og Setskog Arbeiderlag. Roars hjertesaker er kommuneøkonomi og næringslivspolitikk.

• Kim er gift, bor på Aurskog og har barn. Han ble valgt inn i kommunestyret i 2015 og sitter nå i sin andre periode. Han er representant i Utvalg for Samfunnsfunksjoner og næring. En av hjertesakene er rovdyrpolitikk.

• Andreas er født i 1979, bor på Rømskog sammen med sin kone og sin sønn, har en datter som har flyttet ut. Andreas er aktiv i fagforening, sitter som styremedlem og studieleder i fellesforbundet avdeling 1. Er og styremedlem i LO på nedre Romerike. Andreas brenner for fagbevegelsen og helse/omsorg.

Styret

• Inger bor på Rømskog. Hun jobber som regnskapsfører i ECIT på Skjetten. Hun sitter i Kontrollutvalget, og er kasserer i Rømskog Arbeiderlag. Inger er opptatt av kollektivtrafikk og eldreomsorg.

• Randi bor på Bjørkelangen og jobber som lærer ved Kjelle videregående skole. Hun sitter nå i sin andre periode som Kommunestyre- og Formannskapsrepresentant. Hun sitter også i styret til både Aurskog-Høland Arbeiderparti og Akershus Arbeiderparti. Randi sin hjertesak er oppvekst.

• Tove Høisveen

• Rudi Bergerseter bor på Lierfoss og har vært politisk aktiv siden 2019. Han er styremedlem i Aurskog-Høland Arbeiderparti og nestleder i valgkamp. Rudi er i dag nestleder i rådet for mennesker med nedsatt funksjonsevne.