Dagen før dagen appell: Vi må gjøre det igjen

Dagen før dagen 2020

Mitt budskap dagen før 1. mai handler om at Arbeiderpartiet må gjøre det igjen. Einar Gerhardsen bygget landet, Gro Harlem Brundtland videreutviklet landet og Jonas Gahr Støre bør ta stafettpinnen videre. For å klare det, må vi vinne valget i 2021.

Hvis valgseier skal være mulig må vi være tydelige og klare, og ha en politikk som alle forstår. Det har ikke alltid Arbeiderpartiet vært best i klassen på, men den tiden må være et tilbakelagt kapittel. Vi må ha mot til å gå til valg på robuste velferdsreformer. Det vil gi trygghet for arbeid og helse som er slagordet til 1. mai i 2020.

Gratis tannhelse til alle er en slik sak. Ja, det er en kjent sak på venstresiden og det er like kjent at det aldri har blitt noe av, men det er fullt mulig. Gratis barnehage og SFO til alle som tjener under 300 000 kroner i året kan være en annen sak. Bredbånd til alle kan være et tredje eksempel. Det er tre enkle saker som alle vet noe om. Vi må bare bestemme oss for det, lage enkle budskap og fortelle velgerne at vi skal betale for det med høyere skatter. Og de som tjener mest skal også betale mest skatt.

Mange appeller på 1. mai enten det er skriftlig eller muntlig handler om andre ting, men jeg har valgkamp i tankene rundt 1. mai. Vanligvis pleier jeg ikke det, men uten å vinne valg blir det ingen endring. Uten valgseier kan vi ikke gjøre det igjen.

Det blir digital 1. mai i Aurskog-Høland i morgen kl. 10.00. Takk til alle som har gjort det mulig!

Sendingen kan du se her (du har to valg):

Facebook https://www.facebook.com/aurskogholand.ap/

Nettside: https://aurskog-holand.arbeiderpartiet.no/nyheter/velkommen-til-digital-1-mai-slik-ser-du-sendningen/

Gratulerer med dagen på forhånd.

Steinar.