Derfor stemmer jeg Arbeiderpartiet

Valg handler naturligvis om å velge. Hvorfor stemmer jeg på Arbeiderpartiet? Noe av svaret kan leses her.

Valg handler naturligvis om å velge. Jeg gjorde mitt valg for lenge siden og ønsker et sosialdemokratisk samfunn. Et samfunn hvor fellesskapet er viktigere enn individet, et samfunn hvor alle skal ha lik rett til arbeid, utdanning og omsorg, et samfunn hvor vi bygger broer fordi vi står alltid sterkere sammen. Som sosialdemokrat er dette noe du kjemper for hver dag, noe du tror på hele livet og en visjon som aldri viker.

Ingen parti er gladere for at ledigheten har hatt en liten nedgang de siste månedene enn Arbeiderpartiet, men ingen parti er på annen side mer opptatt av at det ikke skapes morgendagens jobber. Arbeiderpartiet vil skape 300 000 arbeidsplasser de neste 10 årene sammen med gründere, bedriftene og næringene. Arbeid til alle vil alltid være, og skal alltid være en av våre hjertesaker uansett hva meningsmålingene indikerer. Mange unge menn havner utenfor arbeidslivet. Slik kan det ikke være, disse må vi hjelpe og det er derfor vi alltid sier at alle skal med.

Det enkleste for en politiker å fortelle velgere at skatter og avgifter skal senkes drastisk. Problemet er at penger bare kan brukes en gang og ingen forteller hvor kuttene skal komme. Vi har seriøse utfordringer og da trenger vi seriøse løsninger. Vi har gått til valg på å øke skattene tilbake til 2014-nivå. Hvorfor? Fordi vi har store utfordringer de neste årene som vi må løse i fellesskap. Oljen vil ikke være der for evig og vi må bygge fremtidas velferdsstat. Arbeiderpartiet vil bruke de økte inntektene på skole, helse og arbeid. Jeg vil heller ha 3000 flere lærere som vi har lovet enn 4000 flere nullskatteytere. Jeg vil heller ha 12 friske milliarder til sykehusene de neste fire årene enn skattekutt til de rikeste. Jeg vil heller ha et laserfokus på å bygge fremtidas eldreomsorg enn å kutte i velferdstjenester.

Snart er valgdagene her og da skal vi alle velge. Det er mange partier å velge mellom og ikke alle har en like lett avgjørelse som meg. Vi må alltid respektere dette. Bruk de resterende dagene på å lese partiprogrammer, se debatter og tenk på hva som er det aller viktigste for deg. Arbeiderpartiet ønsker å satse på arbeid, skole, helse, eldreomsorg og miljø. Du bestemmer hvem som vinner, akkurat slik det skal være. Godt valg.

Aurskog-Høland Arbeiderparti