Et arbeidsliv for alle

Vi må ha hele folket i arbeid og når du er i arbeid må du føle deg trygg. Da trenger vi et seriøst og anstendig arbeidsliv for alle. Arbeiderpartiet er garantisten for dette, og det har vi alltid vært.

Vi må ha et arbeidsliv for alle.

Arbeid til alle vil bestandig være jobb nummer én. Det skal det ikke være noen tvil om. Slik har det vært og slik vil det alltid være. Arbeidsledigheten er fremdeles høy og det skapes ikke nok jobber. Mange unge skal snart ut i arbeidsliv og disse må vi ta vare på. Arbeiderpartiet vil ha et forsterket fokus på dette hvis vi vinner valget 11. september.

Arbeiderpartiet har kjempet for arbeiderne siden partiet ble stiftet for over 100 år siden. For noen uker tilbake fremmet Arbeiderpartiet 31 forslag for et seriøst og organisert arbeidsliv. 30 av forslagene ble nedstemt av Høyre/Frp-regjeringen med et stortingsflertallet i ryggen. Tallenes tale blir ikke klarere enn dette.

Arbeiderpartiet vil styrke arbeidsmiljøloven, Høyre/Frp-regjeringen har svekket den. Dette er en lov som aldri kan svekkes og det vil Arbeiderpartiet gjøre noe med fra første dag. Arbeiderpartiet vil ha faste- og hele stillinger, Høyre/Frp-regjeringen har åpnet opp for midlertidig ansettelser.

Slagordet til Arbeiderpartiet er «alle skal med». Det passer utrolig godt til hvordan vi vil organisere arbeidslivet. Vi må ha et seriøst arbeidsliv og legge forholdene til rette. Arbeidslivet skal være for alle uansett bakgrunn. Alle har noe å bidra med. Derfor sier vi alle skal med fordi vi har ingen å miste.

Stemmelokalene er åpne overalt i hele landet. Bruk stemmeretten og bruk den på Arbeiderpartiet.

Stein Lie og Steinar Ottesen

Aurskog-Høland Arbeiderparti

Publisert i Indre Akershus Blad.