Helsehuset i rute

Alle anbudene til helsehuset er under budsjett. En flott dag sier en godt fornøyd ordfører.

original_1478642875_251662

I dag fikk formannskapet fremlagt anbudene som har kommet inn for helsehuset som er planlagt bygget på Bjørkelangen. Byggestart er estimert til senhøsten og det er forventet at helsehuset står ferdig rundt juletider i 2017, og at innbyggerne kan benytte seg av tjenestetilbudet i løpet av 2018. Helsehuset skal etablere et nytt tjenestetilbud og øke kvaliteten på helsetjenestene til innbyggerne. Det vil gi oss helsetjenester som sikrer framtidens utfordringer, akkurat slik det står i partiprogrammet til Aurskog-Høland Arbeiderparti. Formannskapet (Ap-medlemmene) hadde følgende kommentar i etterkant:

Roger Evjen

- Flott at det ser ut til at vi får realisert både helsehuset og skolen innenfor de rammene som er satt.

Stein Lie

- Det er bra at vi har fått inn fire anbud innenfor rammen. Dette er bra for innbyggerne i Aurskog-Høland.

Randi Ransberg

- Det er gjort en god jobb av prosjektkontoret i forkant, og jeg gleder meg over at alle entreprenørene lever innenfor budsjettramma. Vi ser frem til at det nye helsehuset står ferdig, og at alle innbyggerne i kommunen får et funksjonelt og moderne helsehus hvor de skal få nødvendig helsehjelp.

Eli I. Ostrø

- Roser til prosjektkontoret for en god jobb. Det er gode nyheter at prosjektene blir levert innenfor rammene. En god følelse at tegninger og tall "får puls", og at det snart blir fysiske goder for kommunens innbyggere.

Vil du bli med på 1. mai?

Les hele programmet her.