Leserinnlegg: Viktigste valget på lang tid

Valget i nye Aurskog-Høland kommune er et retningsvalg. Du som velger skal stemme på den personen du vil ha som ordfører, hvilke partier som skal styre kommunen og det aller viktigste - hva slags politikk du ønsker.

Hvem vil vi ha? Aurskog-Høland Arbeiderparti går til valg på at Roger Evjen skal få fortsette som ordfører i fire nye år. Han er en samlende ordfører for hele kommunen, og vil være det i nye Aurskog-Høland kommune også. Vi mener at Roger har gjort en kjempejobb som ordfører. Det er vi ikke alene om å mene. Vårt klare inntrykk fra hundrevis av velgermøter er at mange er fornøyde med Rogers innsats. Ifølge en meningsmåling ønsker 44.9% av velgerne i Aurskog-Høland kommune at Roger skal fortsette. I tillegg støtter SV, Roger som ordfører, noe vi er veldig glade for. Husk at kommunevalg også er personvalg. Stem på den personen du vil ha som ordfører.

Hvem vil vi styre med? Aurskog-Høland Arbeiderparti ønsker rødgrønn styring. Det har vi vært helt klare på hele veien. Ingen velgere skal tvile på hva vi ønsker. Resultatene denne perioden er gode. Ny skole, helsehus, svømmehall og kultursaler. Vi har styrket skolehelsetjenesten og bemanningen i eldreomsorgen. Klimagassutslippene går ned. Det bygges ny barnehage på Løken. Mange unge mennesker har fått en god start på arbeidslivet etter lærlingeløftet som har skjedd de siste fire årene. Overskuddene i budsjettene har vært solide og det styres godt. Det ønsker vi å fortsette med. En stemme til Aurskog-Høland Arbeiderparti er en stemme for fortsatt stø kurs og utvikling av kommunens tettsteder.

Hva vil vi? Aurskog-Høland Arbeiderpartis hjertesaker er barn og unge. Vår kampsak er å bygge ny skole og barnehage på Aursmoen. Arbeiderpartiet er garantisten for at dette blir realisert. Vi skal jobbe dag og natt for å skape flere lokale arbeidsplasser og øke antall lærlinger. For å reduserer forskjellene ønsker vi gratis SFO for førsteklassinger og for å skape bedre læring for alle ønsker vi gratis skolemat for ungdomstrinnet. Det skal bygges omsorgsboliger på Hemnes, Rømskog og Aurskog, og vi må ha flere hender i hjemmetjenesten.

Vi vil ha Roger. Vi vil ha rødgrønt. Vi vil noe med kommunen. Godt valg.

3. kandidat og leder av Aurskog-Høland Arbeiderparti

Leserinnlegg sendt til Indre Akershus Blad.