Leserinnlegg: Levende bygder

Fundamentet til gamle og nye Aurskog-Høland kommune er levende bygder. Vi skal ha mange tettsteder med god utvikling, vi skal ha tre ungdomsskoler og vi skal ha god eldreomsorg i hele kommunen.

Kommunen er tuftet på at vi skal ha levende bygder. Slik har det alltid vært og slik bør det alltid være. Det er grunnfjellet vårt, det er sånn vi har vokst opp og det går på tvers av politisk ståsted.

Bjørkelangen er kommunesenteret vårt og det har skjedd stor utvikling der de siste årene. De neste årene står Aurskog for tur. Arbeiderpartiet ønsker å bygge ny 1-10 skole, barnehage og omsorgsboliger på Aurskog. Det viser at vi tenker hele kommunen i alt vi gjør. Ja, jeg er oppvokst og bor på Løken, men jeg heier fortsatt høylytt på Aurskog. Jeg heier på Rømskog som er et flott sted å bo. På Setskog skal vi bevare det kommunale tilbudet og på Hemnes er det satt av områder til boligutvikling. Det går i riktig retning.

Som lokalpolitiker må du tenke hva som er det beste for alle. I 2020 vil det komme ny barnehage og ny brannstasjon på Løken. Det er rimelig bra. Leiligheter bygges og blir solgt før de er ferdig, og busstilbudet blir stadig bedre. Ny skole blir det ikke med det første, men da må vi utvikle den vi har, og her er det store muligheter. Ulvehaugen er slik eldreomsorg skal være, og det må vi være stolte av. På sikt ser jeg ingen grunn til at Ulvehaugen ikke skal bygges ut.

På Hemnes har vi 1-10 skole, barnehage, sykehjem, hjemmetjeneste og ny kultursal. På Setskog går butikken bra, barn og unge koser seg på campingplassen og det er et eget oppvekstsenter ved siden av et nytt klubbhus. På Rømskog skal vi bygge omsorgsboliger, bevare de gode kommunale tjenester og bygda har en unik dugnadsånd.

Vi må glede oss over det vi har, men samtidig jobbe knallhardt for det vi ønsker. Det har jeg tenkt å gjøre de neste fire årene. Godt valg.

3. kandidat og leder av Aurskog-Høland Arbeiderparti

Publisert i Indre Akershus Blad.