Solid overskudd i kommunen

Foreløpige regnskapstall viser at Aurskog-Høland kommune går med et overskudd på 37.4 millioner. Dette er gledelige nyheter.

original_1478642872_0521455

Dette overskuddet innebærer et driftsresultat på 4.5 prosent. Fylkesmannen anbefaler at man har et driftsresultat på rundt 2.5 til 3.0 prosent. Det er liten tvil om at Aurskog-Høland er en veldrevet kommune og at økonomisk forsvarlighet er noe mange er opptatt av. Vi har mange store byggeprosjekter i årene som kommer som gjør at disse pengene kommer veldig godt med.

- Dette er veldig gledelige nyheter. Jeg merket meg at presentasjonen var på foreløpige tall, men dette tegner positivt for Aurskog-Høland kommune. Med våre byggeprosjekt, og andre enkeltstående mål, gjør dette oss bedre rustet til å være den romslige kommunen vi ønsker å være, sier Eli I. Ostrø som sitter i formannskapet og kommunestyre for Aurskog-Høland Arbeiderparti.

- Aurskog-Høland er en kommune i vekst. Det skal skje store ting de nærmeste årene. Et høyt investeringsnivå koster mye, men må til for å skape utvikling. Det var derfor svært gledelig å få fremlagt tallene for nye Bjørkelangen skole. I tillegg kunne økonomisjefen vise til et netto driftsresultat godt over forventet nivå. Som lokalpolitiker er det svært viktig med økonomisk kontroll, og det ser vi at kommunen har nå, sa Randi Ransberg til Indre Akershus Blad.

BLI MEDLEM